Som en egen stad i staden ligger Kirseberg uppe på backarna i norra delen av Malmö. Mitt i Kirseberg ligger Brf Skölden med sina 100 lägenheter.

Som boende i Brf Skölden har man nära till vackra Beijers park, bibliotek, skola och förskola. Alldeles intill ligger Kirsebergs kyrka som ett vitkalkat smycke. I Kirseberg finns matbutiker, pizzerior, frisörer, konditori och apotek. Stadsbussen nr 4 stannar precis utanför dörren och förbindelserna är mycket goda. Närheten till Värnhemstorget, som är en knutpunkt för busstrafiken, gör också att pendling till andra orter går smidigt.

Målsättningen för vår bostadsrättsförening Skölden är givetvis att alla skall trivas och känna trygghet och gemenskap i boendet.
Vi är en HSB-förening och uppfyller även HSBs krav för särskild certifiering. Som HSB-medlem får du även en rad förmåner